Thema lunch 12 oktober: “Herfst”

Voor mensen die kanker hebben (gehad), naasten en/of nabestaanden organiseren wij in het najaar van 2017 twee lunches met ieder een ander thema.

Donderdag 12 oktober is de tweede lunch en het thema is dan “Herfst”.

U kunt mee eten vanaf 12.30 uur, aanmelden kan tot 1 dag van te voren (10 uur) via telefoonnummer 055-5762676, of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of loop binnen in ons huis aan de Vosselmanstraat 4 in Apeldoorn. De kosten zijn € 5,- per persoon.

• Wanneer: donderdag 12 oktober 2017 om 12.30 uur
• Waar: inloophuis Stichting 'kLEEF!, Vosselmanstraat 4, Apeldoorn.
• Wie: voor mensen die kanker hebben (gehad), naasten en/of nabestaanden.
• Kosten: € 5,- per persoon, per keer
• Aanmelden? Tot 1 dagen van te voren (10 uur) via telefoonnummer 055-5762676, of mail Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of loop binnen in ons huis aan de Vosselmanstraat 4 in Apeldoorn.

Start workshops Buitenfotografie

In het najaar van 2017 zal José van der Werf een workshop Buitenfotografie geven.

Wat gaan we doen?
De focus bij deze workshop ligt bij het leren “méér te zien en anders te kijken”. We gaan onderzoeken welke keuzes we kunnen maken. “Wat wil ik fotograferen en wat niet, wat spreekt me aan en hoe vertaal ik dit naar de mooie plaat die ik voor ogen heb.” Plezier en ontspanning staat hierbij bovenaan. U bent niet bij een opleiding vakfotografie belandt! U bepaalt dus ook zelf waar u zich prettig bij voelt en waar uw eigen focus ligt. Iedereen is welkom en een dure camera is niet nodig. Zelfs met een mobieltje kunnen de mooiste foto's gemaakt worden!

Het gaat om de volgende data: maandag 2, 9, 16, 23 en 30 oktober en maandag 6 november 2017.

Docent: José van der Werf (zie foto)
Tijd: van 14 tot 15 uur.
Locatie: start bij inloophuis Stichting 'kLEEF!, Vosselmanstraat 4, Apeldoorn
Kosten: € 24,- voor  6 lessen
Aanmelden:
 is nodig. U kunt mailen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of ons bellen op telefoonnummer 055 – 5762676.

Werf Jose van der 3 4

Yogalessen in een veilige omgeving

citaat 006 Arlette

‘kLEEF!: na 3 jaar in een veilige omgeving yogalessen te hebben gevolgd voel ik me nu sterk genoeg voor een nieuwe uitdaging. Ik ga terug naar mijn oude yogaschool en pak daar de lessen weer op.
Namasté.

Arlette, gast bij ‘kLEEF!

Gespreksgroep voor partners

Bent u partner van iemand met kanker en heeft u behoefte daar met gelijkgestemden van gedachte over te wisselen? Dat kan bij Stichting 'kLEEF!

Het leven met een zieke partner kan ingrijpend zijn. De omgeving heeft soms geen idee hoe zwaar dat is. Veelal gaat alle aandacht uit naar de zieke. De partner is soms zwaar belast met de zorg voor de zieke partner, voor de kinderen, en het regelen van veel praktische zaken. Daarnaast moet de partner vaak ook gewoon nog werken. Soms is een partner meer verzorger/ mantelzorger geworden dan geliefde. Hoe ga je hiermee om? Hoe houd je alle ballen in de lucht? Hoe vind je de balans tussen zorgen voor je partner en zorgen voor jezelf? Daarover praten kan bij 'kLEEF!

Bij voldoende aanmeldingen gaan we op korte termijn van start met een nieuwe groep partners. Helene Enthoven, al vele jaren betrokken bij de gespreksgroepen van Stichting 'kLEEF!, zal de groep gaan begeleiden.

Aan deelname van een gespreksgroep bij 'kLEEF zijn geen kosten verbonden.
Voor informatie kunt u bellen naar 055 - 576 26 76 of mailen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Collecte 2017

Ook dit jaar hebben wij een vergunning gekregen van de gemeente om te gaan collecteren en kunnen wij putten uit een heel mooi bestand met vrijwilligers die dit op zich willen nemen.

Maar helaas moeten wij melden dat wij het organisatorisch dit jaar niet rond krijgen om hier doorgang aan te geven. Met de ‘kLEEF! run (ruim 700 lopers) en het Walking Summer Dinner (zo’n 165 gasten) net achter de rug, kunnen wij de collecte niet die aandacht en zorg geven dat het nodig heeft om een succes te worden.

Wel gaan wij kijken of er een alternatieve actie (of acties) mogelijk is. Dan wel via social media, dan wel via onze site. Blijft u ons daarom volgen via Facebook (www.facebook.com/pg/stichtingkleef) of onze site (www.stichtingkleef.nl) voor eventuele berichten! Eventuele tips en ideeën zijn overigens altijd welkom.

Wij hopen volgend jaar weer op een succesvolle collecte. Gezien ons voortbestaan afhankelijk is van giften van particulieren en bedrijven, zal dit weer hard nodig zijn.