Bent u op zoek naar zinvol vrijwilligerswerk?

En bent u minimaal 1 dagdeel per week beschikbaar?
Stichting ‘kLEEF! is op zoek naar bevlogen gastheren en gastvrouwen.
Lees hier meer over deze zinvolle functie.

Mindfulness voor naasten en nabestaanden

Mindfulness beoefenen wil zeggen ‘zonder oordeel en bewust stilstaan bij het moment’. Uit verschillende onderzoeken blijkt het effect van deze aandachtstraining op spanning of onrust. Bij ons ervaren gasten dit effect van Mindfulness.

Workshop Mindfulness

• Voor wie: voor naasten en nabestaanden
  • Wanneer: wekelijks op maandag van 29 oktober t/m 10 december 2018
  • Tijd: van 9.30 tot 10.30 uur
  • Docent: Suzan Biezeman (zie foto hieronder)
  • Kosten: € 28,-
  • Voor meer informatie of opgave kunt u bij ons langskomen in het huis (Vosselmanstraat 4 in Apeldoorn), mailen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of ons bellen via telefoonnummer 055-5762676.

Biezeman Suzan LR

Wat kunt u verwachten van mindfulness bij Stichting ‘kLEEF!:

• Mindfulness geeft lucht in om gaan met….
  • Mindfulness heeft aandacht voor ‘Hoe ondersteun ik mezelf?’
  • Mindfulness is te gebruiken bij moeilijke momenten.
  • Mindfulness heeft aandacht voor welbevinden.
  • Mindfulness heeft aandacht voor ademhaling.

Een van onze gasten vertelt over mindfulness bij Stichting ´kLEEF!:
“In de mindfulness staat de ademhaling centraal. Rustig ademhalen maakt kalm, in een panieksituatie zit je zo te hyperventileren.

Rustig ademhalen en dan het hoofd ‘leegmaken’ van afleidende gedachten. Na een paar keer gaat dat vanzelf: Met de aandacht op de ademhaling denk je vanzelf nergens meer aan, zelfs rustig ademhalen gaat vanzelf… Deze ‘innerlijke rust’, die je dus eenvoudig zelf kunt opwekken door je ademhaling, helpt ook bij het volgende moeilijke gesprek of onderzoek.

Na een halfjaar mindfulness ben ik mij bewust van al die ‘onbewuste’ bedreigingen die zomaar tot paniek kunnen leiden. Rustig blijven ademhalen, beide benen stevig op de grond en dan bedenken wat er aan de hand is. Gewoon, met je volle verstand.

Stichting ‘kLEEF!: geeft levenskracht. Een ‘blij’ huis. Een opstap om weer op eigen benen te kunnen staan, onafhankelijk van de vooruitzichten….”.